Jag började min andra termin i skolan i måndags. 
Förra terminen läste jag bara kurser som inte alls har något (enligt mig) med min major att göra, MEN är nödvändiga och obligatoriska för immigrants och nybörjare på college. Denna termin å andra sidan innehåller 2 klasser som jag redan efter första veckan VET att jag kommer att älska. 
Denna termin läser jag
 
Intermediate Algebra 
Advanced English
Drawing
Design Fundamentals
 
Jag är så sjukt nöjd med denna termins klasser FÖRUTOM matten! Alltså, jag verkligen AVSKYR MATTE! Visst är det kul att jag fick A förra terminen och att jag lärt mig 1000 gånger mer än i grundskolan och gymnasiet. MEN....
jag har verkligen ingen "matte-hjärna". Jag har redan glömt bort det mesta ifrån förra terminen. Men men....
jag vet att jag är mer en kreativ person istället för ett siffermonster och därför tycker jag att Grafisk Design passar bättre för mig än business träsket. Jag gör hellre något som JAG brinner för än vad som samhället tycker verkar bäst! Och vet ni vad kära vänner....ALLT som du ser, rör eller använder börjar med en design. Vi "art people" kommer alltid att finnas. Alla som använder en Mac, tänk på hur själva datorns design ser ut med dess rundade kanter. Vet du varför? För att det tillfredställer dig. Macens runda, mjuka och varma kanter får ditt att gilla det och det kallas DESIGN! 
Oj...nu spårade jag ut lite kanske.
Men iaf, jag ser så sjukt mycket fram emot denna termin med nya kurser och människor :D
 
XOXO!

2 kommentarer

gnt Mormor

31 Aug 2015 16:24

Bra gullet! Jag är stolt mormor!!!!!!
XOXO

Mamma

03 Sep 2015 20:21

Lycka till med skolan. Det kommer att gå bra. Man kan bara göra sitt bästa och det räcker långt. 😘

Kommentera

Publiceras ej